VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
SPOLOČNOSTI BÖRGE s.r.o.
- Vysvetlenie použitých pojmov a skratiek
VOP – Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti BÖRGE s.r.o. Dodávateľ –
BÖRGE s. r. o.
Subdodávateľ – tretia osoba, ktorej služby môže Dodávateľ použiť pre zhotovenie
Diela Klient – fyzická osoba – spotrebiteľ alebo právnická osoba
Modul – produkt z ktorej je dielo vyskladané Katalóg modulov – vyobrazenie
štandardne dodávaných modulov z ktorých môže byť vyskladané Dielo
Dielo – modulárny rodinný dom, prípadne iná modulárna stavba popísaná v
objednávke
Objednávka – záväzný podklad pre realizáciu Diela na základe ktorého je
uzatvorená ZOD: Harmonogram – časový a vecný zoznam úkonov vykonávaných
počas realizácie Diela Dodávateľom odsúhlasený Klientom
ZOD – zmluva o Dielo BOZP – bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci - Úvodné ustanovenie
2.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti Klienta a
spoločnosti BÖRGE s.r.o., so sídlom Kysucké Nové Mesto 024 01 Neslušská
cesta 866/88, PSČ 023 33, , zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu
Žilina, oddiel Sro, vložka č. 72324/L, IČO: 51 785 366 , tel. +421911869064, email: info@borge.sk, webové sídlo: www.borge.sk, a sú platné pre celé územie
Slovenskej republiky a Českej republiky.
2.2. Tieto VOP sú platné pre predaj, zhotovenie a montáž Diela – modulárnych
rodinných domov a iných stavieb Klientom. - Predmet Diela
3.1. Predmet plnenia bližšie špecifikovaný v Objednávke bude realizovaný na
základe náčrtov (príp. projektovej dokumentácie), v termíne uvedenom v
Objednávke.
3.2. Predmet plnenia zahrňuje obstaranie osôb a všetkých vecí povahy hmotnej i
nehmotnej, ako aj právnej, ktoré sú nutné a potrebné k riadnemu splneniu záväzku
Dodávateľa, s výnimkou vecí a podkladov odovzdaných Klientom. Ide hlavne o
dodanie potrebných výrobkov, Dielcov alebo iného materiálu, ich dopravu na
miesto zhotovenia Diela, o zabezpečenie strojov, energií, vody, vybudovanie,
prevádzku a odstránenie zariadenia staveniska, zabezpečenie dopravných a iných
opatrení vyvolaných zhotovením Diela a všetky ďalšie plnenia nevyhnutné pre
riadne zhotovenie Diela.
3.3. Ak je na stavbe súčasne realizovaných viac stavebných objektov, Dodávateľ
smie navrhnúť a realizovať také technické opatrenia, ktoré zabránia
znehodnoteniu, alebo poškodeniu doposiaľ vykonaných prác počas realizácie
ďalších objektov stavby. Tieto náklady musia byť odsúhlasené klientom a nie sú
súčasťou cenovej ponuky diela a klient je povinný ich uhradiť najneskôr do 15 dní
od vystavenia faktúry ak sa nedohodnú inak. Dodávateľ je povinný realizovať
Dielo takým spôsobom, aby minimalizoval negatívne vplyvy svojej činnosti na
životné prostredie a zodpovedá za akékoľvek porušenie noriem ochrany životného
prostredia.
3.4.Klient je povinný pred začatím montáže preveriť či v danej lokalite alebo
priamo mieste montáže sa nachádzajú inžinierske siete, žriedla vody. Ak pri
výkopových prácach a zistené vyvierajúce žriedla minerálnej vody alebo suché
výrony plynov, zaväzuje sa Dodávateľ výkon prác okamžite zastaviť, miesta úniku
utesniť a bez zbytočného odkladu tento výskyt ohlásiť Klientovi a príslušným
úradom (napr. Inšpektorátu kúpeľov a žriediel, a i.) na náklady klienta.
3.5. Dodávateľ zhotoví Dielo v súlade s oprávnenými pokynmi Klienta a ďalej v
súlade s právnymi predpismi, platnými slovenskými a európskymi technickými
normami, ktoré sa vzťahujú na materiály a činnosti realizované Dodávateľom.
3.6. Pre stavby uskutočňované na základe ohlásenia stavebnému úradu:
3.6.1. Klient si stavbu vyberá po konzultácii s Dodávateľom z katalógu modulov.
Dodávateľ na základe dohody vyhotoví náčrt modulárneho domu pre potreby
vyhotovenia jednoduchého situačného výkresu slúžiacemu ako podklad pre
ohlásenie uskutočnenia stavby stavebnému úradu. Úkony nutné v súvislosti s
ohlásením stavebnému úradu sú v kompetencii a zodpovednosti Klienta. Náčrt
Diela je určený na realizáciu diela. Vyobrazenie modulárneho domu v katalógu
(vizualizácia) je ilustračné a nemusí presne zodpovedať zhotovenému dielu podľa
náčrtu. Náčrt stavby modulárneho domu nezahŕňa zariaďovacie predmety a
hnuteľné veci umiestnené v katalógu. Predávajúci si vyhradzuje právo na drobné
dispozičné a technické úpravy v realizačných projektoch oproti návrhom
uvedeným na webovom sídle a v tlačenom katalógu, pričom zostane zachovaná
koncepcia návrhu.
3.6.2. V závislosti od dohody Dodávateľa s Klientom týkajúcej sa ďalších
dodávok na stavbe modulárneho domu Dodávateľ vyhotovuje: a) Výrobnú
projektovú dokumentáciu, dokumentáciu statiky je na náklady Dodávateľa V
závislosti od dohody Dodávateľa s Klientom týkajúcej sa ďalších dodávok na
stavbe modulárneho domu Dodávateľ vyhotovuje na náklady Klienta na základe
jeho predchádzajúcej žiadosti: b) Dokumentácia vykurovania, (technickú správu,
výpočet spotreby energie na vykurovanie, výkresy rozvodov kúrenia, schému
zapojenia, umiestnenie, dimenzie vykurovacích telies a energetický certifikát ),
Projekt zdravotechnickej inštalácie Technickú správu, výkresy rozvodov
vnútorného vodovodu, vnútornej domovej kanalizácie, domového plynovodu a
výkaz materiálu. Projekt elektroinštalácie(Technickú správu, rozvody zásuvkovej
a svetelnej elektroinštalácie, schému rozvádzačov, bleskozvod).
3.7. Pre stavby uskutočňované na základe stavebného povolenia:
3.7.1. Projektová dokumentácia je určená pre územné konanie, pre stavebné
konanie a pre realizáciu stavby. Vyobrazenie domu v katalógu (vizualizácia) je
ilustračné a nemusí presne zodpovedať zhotovenej stavbe podľa projektovej
dokumentácie. Projektová dokumentácia nezahŕňa zariaďovacie predmety a
hnuteľné veci umiestnené vo vizualizácii. Predávajúci si vyhradzuje právo na
drobné dispozičné a technické úpravy v realizačných projektoch oproti návrhom
uvedeným na webovom sídle a v tlačenom katalógu, pričom zostane zachovaná
koncepcia návrhu.
3.7.2 Projektovú dokumentáciu potrebnú pre stavebné povolenie vyhotovuje
Dodávateľ na náklady Klienta na základe jeho predchádzajúcej žiadosti. - Objednávka a uzatvorenie Zmluvy o Dielo
4.1. Podkladom pre uzatvorenie ZOD, na základe ktorej Dodávateľ vyhotoví
Klientovi Dielo je záväzná Objednávka Klienta. Špecifické podmienky pre montáž
Diela u Klienta (napr. prístup na pozemok, nutnosť zaistenia výluk energií a
dopravy, a pod.). Objednávka je vyhotovená na základe Klientom dodaných
informácií, obhliadky miesta montáže, existencie špecifických podmienok pre
realizáciu Diela a i.
4.2. Objednávka obsahuje najmä: náčrt (prípadne projektovú dokumentáciu),
Harmonogram realizácie Diela a i.
4.3. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy o Dielo. - Miesto vykonania Diela
5.1. Dodávateľ je povinný preveriť miesto na vykonanie Diela a porovnať ho s
dokumentáciou prevzatou od Klienta.
5.2. Zmluvné strany sa dohodli, že o odovzdaní a prevzatí miesta dodania, v
ktorom má dodávateľ Dielo dodať, spíšu písomnú zápisnicu.
5.3. Klient je povinný zabezpečiť prípojné miesta na odber energií a vody, pričom
Dodávateľ je povinný na náklady Klienta zabezpečiť prepojenie prípojného
zariadenia a prípojného miesta, ako aj prístroje potrebné na užívanie prípojného
miesta a meranie spotreby, ak sa strany nedohodnú inak.
5.4. Vytýčenie inžinierskych sietí zabezpečuje na svoje náklady Klient.
5.5. Ak Dodávateľ zistí pri vykonávaní Diela skryté prekážky miesta, kde sa má
Dielo vykonať, a tieto prekážky znemožňujú vykonanie Diela dohodnutým
spôsobom, je Dodávateľ povinný oznámiť to bez zbytočného odkladu Klientovi.
5.6. Dodávateľ berie na vedomie, že počas zhotovovania Diela sa môžu v mieste
zhotovovania Diela zdržiavať aj iní dodávatelia a zaväzuje sa s nimi koordinovať
svoj postup tak, aby nedochádzalo k zasahovaniu do povinnosti jednotlivých
dodávateľov, obmedzovaní v práci a aby bolo Dielo riadne zhotovené a odovzdané
v dohodnutom termíne.
5.7. Pre prístup na miesto vykonávania Diela je Dodávateľ oprávnený použiť
výlučne prístupové cesty schválené Klientom pri odovzdaní miesta na vykonanie
Diela. Dodávateľ sa zaväzuje využívať výlučne určené komunikácie a dodržiavať
podmienky premávky na nich určené.
5.8. Dodávateľ je povinný udržiavať dennú čistotu a poriadok na stavenisku a
prístupových komunikáciách a na vlastné náklady odstráni okamžite odpad, ktorý
je výsledkom jeho činnosti.
5.9. Na mieste vykonávania Diela sa môžu zdržiavať len zamestnanci alebo
Subdodávatelia Dodávateľa dosahujúci potrebnú odbornú spôsobilosť. Iné osoby
môžu na miesto vykonávania Diela vstupovať len so súhlasom Klienta. Týmto nie
je dotknuté právo vstupu na miesto vykonávania Diela pre osoby uvedené v
zmluve.
5.10. Dodávateľ v celom rozsahu zodpovedá za škody, ktoré spôsobia jeho
zamestnanci alebo Subdodávatelia na majetku alebo zdraví tretích osôb v mieste
vykonávania Diela, rovnako ako aj za škody na zdraví zamestnancov a
Subdodávateľov spôsobených porušením BOZP a PO. Zamestnanci, alebo
Subdodávatelia Dodávateľa sú povinní rešpektovať pokyny stavbyvedúceho
Klienta, resp. strážnej služby. V prípade nerešpektovania týchto pokynov má
Klient právo zakázať vstup príslušným zamestnancom, alebo Subdodávateľom
Dodávateľa na miesto zhotovovania Diela a Dodávateľ je povinný takýchto
zamestnancov alebo Subdodávateľov bez meškania nahradiť.
5.11. Dodávateľ je oprávnený v mieste vykonávania Diela a v jeho blízkosti
umiestniť reklamu spoločnosti. - Termín vykonania Diela
6.1. Dodávateľ sa zaväzuje vykonať Dielo podľa odsúhlaseného Harmonogramu.
6.2. Pokiaľ práce Dodávateľa nebude možné vykonať neprerušene a bude potrebné
pracovať s prestávkami spôsobenými na strane Klienta, je Dodávateľ povinný sa
na pokyn Klienta tomuto režimu prispôsobiť. Okrem dôvodov uvedených v ZOD
alebo týchto VOP a dôvodov vyššej moci, nie je Dodávateľ oprávnený prerušiť
práce na Diele. Prerušenie prác nezakladá právo Dodávateľa na odstúpenie od
ZOD.
6.3. Stavebný dozor, resp. zodpovedný stavbyvedúci Klienta sú oprávnení dať
pracovníkom Dodávateľa príkaz prerušiť prácu, ak zodpovedný pracovník
Dodávateľa nie je dosiahnuteľný a ak je ohrozená bezpečnosť uskutočňovania
stavby, život alebo zdravie pracujúcich na stavbe, Dielo nie je vykonané v
požadovanej kvalite alebo hrozia iné vážne škody.
6.4. Dodávateľ je povinný bez meškania písomne informovať Klienta o vzniku
akejkoľvek udalosti, ktorá bráni, alebo sťažuje včasnú, alebo riadnu realizáciu
Diela a môže spôsobiť omeškanie Dodávateľa s plnením termínov uvedených v
zmluve.
6.5. Dodávateľ môže vykonať Dielo ešte pred dojednaným termínom a Klient je
oprávnený takto vykonané Dielo prevziať, pokiaľ sa strany nedohodnú inak.
6.6. Dodávateľ je povinný oznámiť Klientovi najneskôr 10 dní vopred, kedy bude
Dielo pripravené na odovzdanie. Na základe tohto oznámenia sú zmluvné strany
povinné dohodnúť časový pracovný program preberania.
6.7. Dodávka sa považuje za splnenú odovzdaním celého Diela Dodávateľom a
prevzatím Diela Klientom, o tom sa vyhotovia príslušné zápisy podľa bodu 6.9.
týchto VOP.
6.8. Ak sa Klient a Dodávateľ nedohodnú na niečom inom, o odovzdaní a prevzatí
Diela sa spíše zápisnica, ktorá obsahuje najmä: a) zhodnotenie akosti vykonaných
prác, a) súpis zistených vád a nedorobkov, b) dohodu o opatreniach a lehotách na
ich odstránenie, prípadne o zľave z odplaty alebo o iných právach zo
zodpovednosti za vady. Ak nedôjde v niektorom z bodov k dohode, v zápisnici sa
poznačia rozporné stanoviská zainteresovaných strán.
6.9. V prípade, že v priebehu realizácie musí Dodávateľ prerušiť výkon prác z
preukázaného dôvodu na strane Klienta, Dodávateľovi sa prerušuje plynutie
zmluvných lehôt a po pominutí prekážky sa predĺži lehota o dobu prerušenia prác,
ak sa strany nedohodnú inak. Súčasne nahradí Klient Dodávateľovi vzniknuté
náklady a prípadné škody súvisiace s prerušením. Rovnako sa prerušuje plynutie
zmluvných lehôt z dôvodov vis maior a pandemických situácií a po pominutí
prekážky sa predĺži lehota o dobu prerušenia prác. - Spôsob a podmienky zhotovenia Diela
7.1. Dielo sa vykonáva v dvoch fázach. Prvá fáza je montáž modulov v
priestoroch Dodávateľa a druhá fáza je osadenie Diela na pozemku určenom
Klientom v ZOD. Klient zodpovedá za to, že Dielo bude osadené na ním
vlastnenom, prípadne prenajatom pozemku.
7.2. Náklady vzniknuté v súvislosti s prípadnou právnou nevyjasnenosťou práva k
pozemku na ktorom má byť Dielo osadené znáša v plnej výške Klient. Do
nákladov spadá najmä: a) dokončenie montáže objednaného Diela u Dodávateľa,
a) uskladnenie Diela u Dodávateľa v prípade, že nie je možné Dielo osadiť na
dohodnutom pozemku z rôznych príčin vzniknutých priamo alebo nepriamo na
strane Klienta, Takáto situácia zakladá právo Dodávateľa odstúpiť od ZOD. Klient
je povinný uhradiť Dodávateľovi všetky vzniknuté náklady a zaplatiť pokutu vo
výške 15% zo sumy nákladov, ktoré vznikli Dodávateľovi do doby právoplatného
odstúpenia od ZOD.
7.3. Dodávateľ sa zaväzuje: a) začať s vyhotovovaním po obdržaní finančných
prostriedkov v primeranej lehote, a) dokončiť Dielo najneskôr do 3 mesiacov.
7.4. Dodávateľ môže prerušiť plnenie zmluvy – vykonávanie stavebných prác len,
ak: a) Klient ani po výzve neposkytne včas Dodávateľovi spolupôsobenie potrebné
pre zhotovenie Diela, a to do doby splnenia omeškaných povinností Klienta za
podmienky, že písomná výzva na spolupôsobenie bude dôvodná a primerane
vopred oznámená, a) bude Klient v omeškaní s platením ceny Diela o viac ako 10
kalendárnych dní, a to do doby úhrady omeškaných platieb.
7.5. Prerušením plnenia podľa predchádzajúceho bodu 7.4. je vylúčené omeškanie
Dodávateľa a náklady prerušenia výstavby uhrádza Klient. Prerušením montáže
Diela alebo jeho osádzania na pozemku Klienta nie je dotknuté právo na
odstúpenie od zmluvy.
7.6. Montáž Diela sa vykonáva v priestoroch Dodávateľa na základe parametrov a
podmienok dohodnutých v Objednávke. Zmeny parametrov Diela a podmienok
montáže sú možné iba do doby začatia realizácie montáže. V prípade, ak Klient po
začatí montáže trvá na zmene v Objednávke a táto zásadným spôsobom zmení
rozmery Diela je Klient povinný uhradiť všetky náklady spojené najmä s: a)
obstaraním materiálu, vykresovej dokumentácie a iných úkonov a) výkonom
montážnych prác vykonaných do doby požadovanie zmeny b) zakonzervovaním
už čiastočne vykonaného Diela a jeho uložením v priestoroch Dodávateľa. Do
doby uhradenia takto vzniknutých nákladov nebude Dodávateľ pokračovať v
realizácii za zmenených podmienok ani v prípade, ak by bol podpísaný a účinný
dodatok k ZOD podľa bodu 7.7. týchto VOP.
7.7. Pokiaľ dôjde v dobe realizácie Diela k takým zmenám projektového riešenia z
podnetu Klienta, ktoré si vyžadujú zásadné zväčšenie, alebo zmenšenie
dohodnutého rozsahu prác oproti pôvodnému projektu, dohodnú zmluvné strany
písomným dodatkom k zmluve úpravu zmluvných podmienok, napr. ceny Diela.
Tento bod sa týka aj prípadu popísaného v bode 7.6. týchto VOP.
7.8. Subdodávateľ
7.8.1. V prípade, ak Dodávateľ použije na vykonanie Diela alebo jeho časti na
vlastné náklady Subdodávateľa zodpovedá za ním vykonané práce, dodané
produkty a pod. produkty, akoby Dielo vykonal sám a každé porušenie povinnosti
pri vykonávaní Diela zo strany Subdodávateľa zaväzuje Dodávateľa tak, akoby
povinnosť porušil sám. Dodávateľ je zodpovedný za oboznámenie Subdodávateľa
s týmito VOP a z nich vyplývajúcimi právami a povinnosťami, ktoré môžu mať
vplyv na splnenie záväzkov.
7.8.2. Dodávateľ zodpovedá, že Subdodávateľ je odborne spôsobilý riadne
zhotoviť Dielo za podmienok uvedených v týchto VOP a objednávke, za
dodržanie platných právnych predpisov.
7.9. Dodávateľ vykoná Dielo v rozsahu a kvalite dohodnutom v zmluve a v súlade
s jej ustanoveniami a dokumentáciou prevzatou, resp. vyhotovenou za účelom
vykonania Diela. Dodávateľ v plnom rozsahu zodpovedá za požiarnu ochranu
Diela a bezpečnosť pri práci a bezpečnosť technických zariadení pri realizácii
stavebných prác v súlade s ustanoveniami vyhlášky SUBP a SBÚ č. 374/1990 Z.z.
v platnom znení.
7.10.Pri vykonávaní Diela sa Dodávateľ zaväzuje dodržiavať pokyny Klienta.
Dodávateľ vykoná Dielo v kvalite zodpovedajúcej účelu zmluvy, právnym
predpisom, záväzným technickým normám a v súlade s dokumentáciou
predloženou Klientom.
7.11. Dodávateľ použije pre Dielo len výrobky, ktoré majú také vlastnosti, aby
počas predpokladanej existencie stavby bola pri bežnej údržbe zaručená
požadovaná mechanická pevnosť a stabilita, požiarna bezpečnosť, hygienické
požiadavky, ochrana zdravia a životného prostredia.
7.12. Klient sa zaväzuje v rámci poskytovania dohodnutej súčinnosti, že zabezpečí
pre pripravenosť miesta dodania v tomto rozsahu: a) umožnenie prístupu
zamestnancov Dodávateľa a jeho Subdodávateľov na miesto dodania, pričom tento
súhlas platí do uhradenia všetkých záväzkov Klienta voči Dodávateľovi, rovnako
tak počas trvanie reklamačného konania, a) vyčlení vyhradený priestor pre
zariadenie miesta dodania a umiestnenie montážnych prostriedkov, prípadne
skládky materiálu na pozemkoch Klienta počas realizácie Diela, b) prístup k
všetkým potrebným energiám.
7.13. Dodávateľ nezodpovedá za vady Diela, alebo za prípadné škody, ktoré
vzniknú dodržaním pokynov Klienta, ak bol zhotoviteľom o možnosti vzniku vád
alebo škôd preukázateľne poučený, ale napriek tomu na nich trval.
7.14. Dodávateľ zabezpečí k odovzdaniu a kolaudácii Diela zakreslenie a
zaznamenanie zmien oproti pôvodnej projektovej dokumentácii do projektovej
dokumentácie záručné listy a návody k obsluhe zariadení vrátane návodov k ich
údržbe. - Cena Diela
8.1. Cena za zhotovenie Diela je dohodnutá zmluvnými stranami v zmysle zákona
č. 18/1996 Z. z. o cenách, ako pevná cena, vrátane DPH účinnej v čase
uskutočnenia zdaniteľného plnenia a platí počas celej realizácie predmetu ZOD.
Cena Diela je dohodou zmluvných strán stanovená ako pevná, maximálna a
nemenná (mimo práce realizované navyše)
8.2.V zmluvnej cene Diela sú zahrnuté podľa cenovej ponuky cena mobilného
domu, terasa a montáž
8.3.Náklady na prepravu, vykládku a nakládku sa vypočítavajú individuálne podľa
cenových ponúk poskytovateľov služieb + 15% z ceny. - Platobné podmienky
9.1. Klient sa zaväzuje zaplatiť Dodávateľovi dohodnutú cenu Diela podľa
finančného plánu. Klient je povinný pri podpise zmluvy uhradiť 40% ceny Diela, po dokončení hrubej stavby 40%ceny Diela a a 20% ceny Diela pri dovoze na miesto dodania.
9.2. Splatnosť faktúry bude uvedená na faktúre.
9.3. Podkladom pre konečnú faktúru je zápis o odovzdaní a prevzatí Diela,
9.5. Dodávateľ vystaví konečnú faktúru až po vyprataní stavby.
9.6 Dielo je majetkom Dodávateľa do okamihu uhradenia 100% dlžnej sumy
vrátane súm fakturovaných mimo cenovú ponuku (preprava, práce navyše,
klientská zmena a iné.) - Stornovanie Objednávky a odstúpenie od ZOD
10.1 Klient môže stornovať Objednávku do doby podpísania ZOD.
10.2. Klient má právo odstúpiť od ZOD podľa príslušných ustanovení
Občianskeho zákonníka a Obchodného zákonníka.
10.3. V prípade, ak Klient odstúpi od ZOD v ktorejkoľvek fáze realizácie Diela je
povinný vyrovnať záväzky popísané čl. 6, bod 6.9., článku 7, body 7.2., 7.6., 7.7.
týchto VOP - Záruky a reklamácie
11.1. Dodávateľ poskytuje na Dielo záručnú dobu 48 mesiacov odo dňa
odovzdania a prevzatia Diela podľa článku 6., bodu 6.8. týchto VOP a odstránenia
všetkých vád a nedorobkov, na odstránení ktorých sa zmluvné strany pri
odovzdaní a prevzatí Diela dohodli.
11.2. Záruka na Dielo sa vzťahuje za predpokladu že všetky inštalácie alebo
montované prvky resp. každá oddeliteľná alebo iným spôsobom montovaná časť
bola namontovaná Dodávateľom alebo poverenou osobou Dodávateľa. V prípade
zistenia zásahu alebo montážou inej osoby ako osoby Dodávateľa alebo poverenej
osoby, záruka na celé dielo prestane mať účinnosť. Záruka sa nevzťahuje na bežné
opotrebenie tovaru, (alebo jeho častí) spôsobené používaním. Reklamácia sa
nevzťahuje na zásahy do projektovej dokumentácie a realizácie vyvolané úpravou
legislatívy po termíne odovzdania Diela.
11.3. Vadou sa rozumie odchýlka v kvalite Diela,
11.4. Dodávateľ znáša zodpovednosť za akosť dodávok, prác a výrobkov
Subdodávateľov tak, ako keby ich dodal sám.
11.5. Oznámenie vád (reklamácia) musí byť vykonané písomne podpísané
Klientom alebo na to oprávnenou osobou Klienta a doručené písomnou formou na
adresu sídla spoločnosti Dodávateľa. Dodávateľ si vyhradzuje právo 30 dní od
doručenia písomnej výzvy pre preštudovanie a odpoveď.
11.6. Oznámenie obsahuje najmä označenie vady, miesta kde sa vada nachádza a
jej stručný popis: zjavné vady, t.j. vady, ktoré Klient zistil, resp. mohol zistiť pri
odbornej prehliadke pri odovzdaní a prevzatí Diela podľa bodu 9.10, alebo tesne
po nej. Tieto vady musia byť reklamované počas prehliadky alebo v primeranej
lehote po nej do 14 kalendárnych dní. skryté vady, t.j. vady, ktoré Klient
nemohol zistiť pri prevzatí Diela alebo tesne po ňom a vyskytnú sa v záručnej
dobe 20 kalendárnych dní. 11.6. Po reklamácii u Dodávateľa je tento povinný na
reklamáciu reagovať do 30 pracovných dní od doručenia písomnej reklamácie, v
prípade nutnosti odborného posúdenia najneskôr do 60-tich dní odo dňa uplatnenia
a obdržania reklamácie a dohodnúť s Klientom a podľa okolností aj s
projektantom spôsob a primeranú lehotu odstránenia vady. O výsledku reklamácie
bude Kient vyrozumený písomne doporučeným listom.
11.7. Havarijné stavy je Dodávateľ povinný odstrániť bezodkladne po ich
nahlásení Klientom do 5 dní. - Autorské práva –
Licencia Bez písomného súhlasu BÖRGE s. r. o. nie je Klient oprávnený použiť
vizualizáciu modulárneho domu, prípadne inej modulárnej stavby na propagačné
účely. V prípade, že od firmy tento súhlas obdrží, pri použití vyobrazenia
modulárnych rodinných domov na propagáciu, je Klient povinný uvádzať
vyobrazenie spoločne s logom BÖRGE s. r. o., názvom v tvare BÖRGE Klient je
oprávnený použiť výrobnú projektovú dokumentáciu výlučne k vybaveniu
povolení potrebných k výstavbe jedného mobilného domu na mieste určenom v
objednávke. V prípade porušenia tohto oprávnenia je BÖRGE s. r. o. oprávnený
požadovať zmluvnú pokutu vo výške 10 000€ v danom čase a období a to za
každý jednotlivý prípad porušenia. Zmluvná pokuta je splatná do troch dní odo
dňa jej vyúčtovania. - Ochrana osobných údajov
13.1. Úplná Informácia spoločnosti BÖRGE s.r.o. a borge.sk prevádzkovateľa,
ktorý spracúva Vaše osobné údaje je prístupná na webovom sídle www.borge.sk
Vyhlasujeme, že všetky naše systémy sú chránené proti zneužitiu osobných údajov
a všetky osobné údaje sú považované za prísne dôverné a zaobchádza sa s nimi
vždy v súlade so Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.
apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom
pohybe takýchto údajov, ktorým sa uplatňuje smernica 95/46/ES (GDPR).
13.2. Za účelom predzmluvných a zmluvných vzťahov spracúvame najmä
nasledovné kategórie osobných údajov: a) meno a priezvisko, presná adresa (resp.
adresa, ktorá ma byť uvedená na faktúre), a) Vaša e-mailová adresa (slúži na
komunikáciu s Vami), b) telefónne číslo , c) katastrálne územie a parcelné číslo
pozemku Klienta d) ak spolupracujeme s Vami ako so Subdodávateľom
spracúvame naviac: obchodný názov, IČO a IČ DPH (pre vystavenie faktúry a
správne zaúčtovanie)
13.3. Tieto údaje sú uchovávané v chránenej databáze na našom serveri. Tieto
údaje sú taktiež nutné pre náš účtovný a fakturačný systém. Vždy, keď máte pri
návšteve našej webovej stránky možnosť zadať osobné údaje, prosíme Vás, aby
ste si sami pre seba stanovili, ktoré údaje nám chcete poskytnúť. Políčka, ktoré sú
označené ako povinné, je potrebné vyplniť, aby mohla byť komunikácia s Vami,
prípadne iná požiadavka spracovaná. Pre zaistenie zákazníckej podpory
využívame údaje o Vašom mene a e-mail, ktoré vypĺňate pri objednávke. Vaše
údaje ďalej v súlade s platnými právnymi predpismi týkajúcimi sa ochrany
osobných údajov využívame na účely informovania o službách pre Klientov. Vaše
osobné údaje nezverejňujeme, nesprístupňujeme, neposkytujeme žiadnym iným
subjektom, s výnimkou spoločností, s ktorými je spolupráca nevyhnutná.
13.4. V prípade, keď je so spracovaním osobných údajov vyžadovaný Váš súhlas,
odovzdávame ich spracovateľom iba v prípade, že ste súhlas udelili.
Spracovateľom odovzdávame iba tie údaje, ktoré nevyhnutne potrebujú na
zabezpečenie svojich služieb. - Záverečné ustanovenia VOP
14.1. Akékoľvek zmeny týchto VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia
na internetovej stránke www.borge.sk
14.2. V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane
neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je dotknutá platnosť,
účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP, pokiaľ to
nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takéhoto
ustanovenia. Strany sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že
niektoré z ustanovení kúpnej zmluvy alebo týchto VOP je neplatné, neúčinné a
/alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie novým platným
ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného
ustanovenia.
Platné od 15.10.2022