Warning: Uninitialized string offset 0 in /data/c/a/caeee6ad-a6a6-4a8c-b022-8a7193ef0743/borge.sk/web/wp-includes/class-wp-post-type.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /data/c/a/caeee6ad-a6a6-4a8c-b022-8a7193ef0743/borge.sk/web/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-controller.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /data/c/a/caeee6ad-a6a6-4a8c-b022-8a7193ef0743/borge.sk/web/wp-includes/block-supports/typography.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /data/c/a/caeee6ad-a6a6-4a8c-b022-8a7193ef0743/borge.sk/web/wp-includes/style-engine/class-wp-style-engine.php on line 1
Všeobecné obchodné podmienky 10.10.2022

Všeobecné obchodné podmienky 10.10.2022

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
SPOLOČNOSTI BÖRGE s.r.o.

  1. Vysvetlenie použitých pojmov a skratiek
    VOP – Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti BÖRGE s.r.o. Dodávateľ –
    BÖRGE s. r. o.
    Subdodávateľ – tretia osoba, ktorej služby môže Dodávateľ použiť pre zhotovenie
    Diela Klient – fyzická osoba – spotrebiteľ alebo právnická osoba
    Modul – produkt z ktorej je dielo vyskladané Katalóg modulov – vyobrazenie
    štandardne dodávaných modulov z ktorých môže byť vyskladané Dielo
    Dielo – modulárny rodinný dom, prípadne iná modulárna stavba popísaná v
    objednávke
    Objednávka – záväzný podklad pre realizáciu Diela na základe ktorého je
    uzatvorená ZOD: Harmonogram – časový a vecný zoznam úkonov vykonávaných
    počas realizácie Diela Dodávateľom odsúhlasený Klientom
    ZOD – zmluva o Dielo BOZP – bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
  2. Úvodné ustanovenie
    2.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti Klienta a
    spoločnosti BÖRGE s.r.o., so sídlom Kysucké Nové Mesto 024 01 Neslušská
    cesta 866/88, PSČ 023 33, , zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu
    Žilina, oddiel Sro, vložka č. 72324/L, IČO: 51 785 366 , tel. +421911869064, email: info@borge.sk, webové sídlo: www.borge.sk, a sú platné pre celé územie
    Slovenskej republiky a Českej republiky.
    2.2. Tieto VOP sú platné pre predaj, zhotovenie a montáž Diela – modulárnych
    rodinných domov a iných stavieb Klientom.
  3. Predmet Diela
    3.1. Predmet plnenia bližšie špecifikovaný v Objednávke bude realizovaný na
    základe náčrtov (príp. projektovej dokumentácie), v termíne uvedenom v
    Objednávke.
    3.2. Predmet plnenia zahrňuje obstaranie osôb a všetkých vecí povahy hmotnej i
    nehmotnej, ako aj právnej, ktoré sú nutné a potrebné k riadnemu splneniu záväzku
    Dodávateľa, s výnimkou vecí a podkladov odovzdaných Klientom. Ide hlavne o
    dodanie potrebných výrobkov, Dielcov alebo iného materiálu, ich dopravu na
    miesto zhotovenia Diela, o zabezpečenie strojov, energií, vody, vybudovanie,
    prevádzku a odstránenie zariadenia staveniska, zabezpečenie dopravných a iných
    opatrení vyvolaných zhotovením Diela a všetky ďalšie plnenia nevyhnutné pre
    riadne zhotovenie Diela.
    3.3. Ak je na stavbe súčasne realizovaných viac stavebných objektov, Dodávateľ
    smie navrhnúť a realizovať také technické opatrenia, ktoré zabránia
    znehodnoteniu, alebo poškodeniu doposiaľ vykonaných prác počas realizácie
    ďalších objektov stavby. Tieto náklady musia byť odsúhlasené klientom a nie sú
    súčasťou cenovej ponuky diela a klient je povinný ich uhradiť najneskôr do 15 dní
    od vystavenia faktúry ak sa nedohodnú inak. Dodávateľ je povinný realizovať
    Dielo takým spôsobom, aby minimalizoval negatívne vplyvy svojej činnosti na
    životné prostredie a zodpovedá za akékoľvek porušenie noriem ochrany životného
    prostredia.
    3.4.Klient je povinný pred začatím montáže preveriť či v danej lokalite alebo
    priamo mieste montáže sa nachádzajú inžinierske siete, žriedla vody. Ak pri
    výkopových prácach a zistené vyvierajúce žriedla minerálnej vody alebo suché
    výrony plynov, zaväzuje sa Dodávateľ výkon prác okamžite zastaviť, miesta úniku
    utesniť a bez zbytočného odkladu tento výskyt ohlásiť Klientovi a príslušným
    úradom (napr. Inšpektorátu kúpeľov a žriediel, a i.) na náklady klienta.
    3.5. Dodávateľ zhotoví Dielo v súlade s oprávnenými pokynmi Klienta a ďalej v
    súlade s právnymi predpismi, platnými slovenskými a európskymi technickými
    normami, ktoré sa vzťahujú na materiály a činnosti realizované Dodávateľom.
    3.6. Pre stavby uskutočňované na základe ohlásenia stavebnému úradu:
    3.6.1. Klient si stavbu vyberá po konzultácii s Dodávateľom z katalógu modulov.
    Dodávateľ na základe dohody vyhotoví náčrt modulárneho domu pre potreby
    vyhotovenia jednoduchého situačného výkresu slúžiacemu ako podklad pre
    ohlásenie uskutočnenia stavby stavebnému úradu. Úkony nutné v súvislosti s
    ohlásením stavebnému úradu sú v kompetencii a zodpovednosti Klienta. Náčrt
    Diela je určený na realizáciu diela. Vyobrazenie modulárneho domu v katalógu
    (vizualizácia) je ilustračné a nemusí presne zodpovedať zhotovenému dielu podľa
    náčrtu. Náčrt stavby modulárneho domu nezahŕňa zariaďovacie predmety a
    hnuteľné veci umiestnené v katalógu. Predávajúci si vyhradzuje právo na drobné
    dispozičné a technické úpravy v realizačných projektoch oproti návrhom
    uvedeným na webovom sídle a v tlačenom katalógu, pričom zostane zachovaná
    koncepcia návrhu.
    3.6.2. V závislosti od dohody Dodávateľa s Klientom týkajúcej sa ďalších
    dodávok na stavbe modulárneho domu Dodávateľ vyhotovuje: a) Výrobnú
    projektovú dokumentáciu, dokumentáciu statiky je na náklady Dodávateľa V
    závislosti od dohody Dodávateľa s Klientom týkajúcej sa ďalších dodávok na
    stavbe modulárneho domu Dodávateľ vyhotovuje na náklady Klienta na základe
    jeho predchádzajúcej žiadosti: b) Dokumentácia vykurovania, (technickú správu,
    výpočet spotreby energie na vykurovanie, výkresy rozvodov kúrenia, schému
    zapojenia, umiestnenie, dimenzie vykurovacích telies a energetický certifikát ),
    Projekt zdravotechnickej inštalácie Technickú správu, výkresy rozvodov
    vnútorného vodovodu, vnútornej domovej kanalizácie, domového plynovodu a
    výkaz materiálu. Projekt elektroinštalácie(Technickú správu, rozvody zásuvkovej
    a svetelnej elektroinštalácie, schému rozvádzačov, bleskozvod).
    3.7. Pre stavby uskutočňované na základe stavebného povolenia:
    3.7.1. Projektová dokumentácia je určená pre územné konanie, pre stavebné
    konanie a pre realizáciu stavby. Vyobrazenie domu v katalógu (vizualizácia) je
    ilustračné a nemusí presne zodpovedať zhotovenej stavbe podľa projektovej
    dokumentácie. Projektová dokumentácia nezahŕňa zariaďovacie predmety a
    hnuteľné veci umiestnené vo vizualizácii. Predávajúci si vyhradzuje právo na
    drobné dispozičné a technické úpravy v realizačných projektoch oproti návrhom
    uvedeným na webovom sídle a v tlačenom katalógu, pričom zostane zachovaná
    koncepcia návrhu.
    3.7.2 Projektovú dokumentáciu potrebnú pre stavebné povolenie vyhotovuje
    Dodávateľ na náklady Klienta na základe jeho predchádzajúcej žiadosti.
  4. Objednávka a uzatvorenie Zmluvy o Dielo
    4.1. Podkladom pre uzatvorenie ZOD, na základe ktorej Dodávateľ vyhotoví
    Klientovi Dielo je záväzná Objednávka Klienta. Špecifické podmienky pre montáž
    Diela u Klienta (napr. prístup na pozemok, nutnosť zaistenia výluk energií a
    dopravy, a pod.). Objednávka je vyhotovená na základe Klientom dodaných
    informácií, obhliadky miesta montáže, existencie špecifických podmienok pre
    realizáciu Diela a i.
    4.2. Objednávka obsahuje najmä: náčrt (prípadne projektovú dokumentáciu),
    Harmonogram realizácie Diela a i.
    4.3. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy o Dielo.
  5. Miesto vykonania Diela
    5.1. Dodávateľ je povinný preveriť miesto na vykonanie Diela a porovnať ho s
    dokumentáciou prevzatou od Klienta.
    5.2. Zmluvné strany sa dohodli, že o odovzdaní a prevzatí miesta dodania, v
    ktorom má dodávateľ Dielo dodať, spíšu písomnú zápisnicu.
    5.3. Klient je povinný zabezpečiť prípojné miesta na odber energií a vody, pričom
    Dodávateľ je povinný na náklady Klienta zabezpečiť prepojenie prípojného
    zariadenia a prípojného miesta, ako aj prístroje potrebné na užívanie prípojného
    miesta a meranie spotreby, ak sa strany nedohodnú inak.
    5.4. Vytýčenie inžinierskych sietí zabezpečuje na svoje náklady Klient.
    5.5. Ak Dodávateľ zistí pri vykonávaní Diela skryté prekážky miesta, kde sa má
    Dielo vykonať, a tieto prekážky znemožňujú vykonanie Diela dohodnutým
    spôsobom, je Dodávateľ povinný oznámiť to bez zbytočného odkladu Klientovi.
    5.6. Dodávateľ berie na vedomie, že počas zhotovovania Diela sa môžu v mieste
    zhotovovania Diela zdržiavať aj iní dodávatelia a zaväzuje sa s nimi koordinovať
    svoj postup tak, aby nedochádzalo k zasahovaniu do povinnosti jednotlivých
    dodávateľov, obmedzovaní v práci a aby bolo Dielo riadne zhotovené a odovzdané
    v dohodnutom termíne.
    5.7. Pre prístup na miesto vykonávania Diela je Dodávateľ oprávnený použiť
    výlučne prístupové cesty schválené Klientom pri odovzdaní miesta na vykonanie
    Diela. Dodávateľ sa zaväzuje využívať výlučne určené komunikácie a dodržiavať
    podmienky premávky na nich určené.
    5.8. Dodávateľ je povinný udržiavať dennú čistotu a poriadok na stavenisku a
    prístupových komunikáciách a na vlastné náklady odstráni okamžite odpad, ktorý
    je výsledkom jeho činnosti.
    5.9. Na mieste vykonávania Diela sa môžu zdržiavať len zamestnanci alebo
    Subdodávatelia Dodávateľa dosahujúci potrebnú odbornú spôsobilosť. Iné osoby
    môžu na miesto vykonávania Diela vstupovať len so súhlasom Klienta. Týmto nie
    je dotknuté právo vstupu na miesto vykonávania Diela pre osoby uvedené v
    zmluve.
    5.10. Dodávateľ v celom rozsahu zodpovedá za škody, ktoré spôsobia jeho
    zamestnanci alebo Subdodávatelia na majetku alebo zdraví tretích osôb v mieste
    vykonávania Diela, rovnako ako aj za škody na zdraví zamestnancov a
    Subdodávateľov spôsobených porušením BOZP a PO. Zamestnanci, alebo
    Subdodávatelia Dodávateľa sú povinní rešpektovať pokyny stavbyvedúceho
    Klienta, resp. strážnej služby. V prípade nerešpektovania týchto pokynov má
    Klient právo zakázať vstup príslušným zamestnancom, alebo Subdodávateľom
    Dodávateľa na miesto zhotovovania Diela a Dodávateľ je povinný takýchto
    zamestnancov alebo Subdodávateľov bez meškania nahradiť.
    5.11. Dodávateľ je oprávnený v mieste vykonávania Diela a v jeho blízkosti
    umiestniť reklamu spoločnosti.
  6. Termín vykonania Diela
    6.1. Dodávateľ sa zaväzuje vykonať Dielo podľa odsúhlaseného Harmonogramu.
    6.2. Pokiaľ práce Dodávateľa nebude možné vykonať neprerušene a bude potrebné
    pracovať s prestávkami spôsobenými na strane Klienta, je Dodávateľ povinný sa
    na pokyn Klienta tomuto režimu prispôsobiť. Okrem dôvodov uvedených v ZOD
    alebo týchto VOP a dôvodov vyššej moci, nie je Dodávateľ oprávnený prerušiť
    práce na Diele. Prerušenie prác nezakladá právo Dodávateľa na odstúpenie od
    ZOD.
    6.3. Stavebný dozor, resp. zodpovedný stavbyvedúci Klienta sú oprávnení dať
    pracovníkom Dodávateľa príkaz prerušiť prácu, ak zodpovedný pracovník
    Dodávateľa nie je dosiahnuteľný a ak je ohrozená bezpečnosť uskutočňovania
    stavby, život alebo zdravie pracujúcich na stavbe, Dielo nie je vykonané v
    požadovanej kvalite alebo hrozia iné vážne škody.
    6.4. Dodávateľ je povinný bez meškania písomne informovať Klienta o vzniku
    akejkoľvek udalosti, ktorá bráni, alebo sťažuje včasnú, alebo riadnu realizáciu
    Diela a môže spôsobiť omeškanie Dodávateľa s plnením termínov uvedených v
    zmluve.
    6.5. Dodávateľ môže vykonať Dielo ešte pred dojednaným termínom a Klient je
    oprávnený takto vykonané Dielo prevziať, pokiaľ sa strany nedohodnú inak.
    6.6. Dodávateľ je povinný oznámiť Klientovi najneskôr 10 dní vopred, kedy bude
    Dielo pripravené na odovzdanie. Na základe tohto oznámenia sú zmluvné strany
    povinné dohodnúť časový pracovný program preberania.
    6.7. Dodávka sa považuje za splnenú odovzdaním celého Diela Dodávateľom a
    prevzatím Diela Klientom, o tom sa vyhotovia príslušné zápisy podľa bodu 6.9.
    týchto VOP.
    6.8. Ak sa Klient a Dodávateľ nedohodnú na niečom inom, o odovzdaní a prevzatí
    Diela sa spíše zápisnica, ktorá obsahuje najmä: a) zhodnotenie akosti vykonaných
    prác, a) súpis zistených vád a nedorobkov, b) dohodu o opatreniach a lehotách na
    ich odstránenie, prípadne o zľave z odplaty alebo o iných právach zo
    zodpovednosti za vady. Ak nedôjde v niektorom z bodov k dohode, v zápisnici sa
    poznačia rozporné stanoviská zainteresovaných strán.
    6.9. V prípade, že v priebehu realizácie musí Dodávateľ prerušiť výkon prác z
    preukázaného dôvodu na strane Klienta, Dodávateľovi sa prerušuje plynutie
    zmluvných lehôt a po pominutí prekážky sa predĺži lehota o dobu prerušenia prác,
    ak sa strany nedohodnú inak. Súčasne nahradí Klient Dodávateľovi vzniknuté
    náklady a prípadné škody súvisiace s prerušením. Rovnako sa prerušuje plynutie
    zmluvných lehôt z dôvodov vis maior a pandemických situácií a po pominutí
    prekážky sa predĺži lehota o dobu prerušenia prác.
  7. Spôsob a podmienky zhotovenia Diela
    7.1. Dielo sa vykonáva v dvoch fázach. Prvá fáza je montáž modulov v
    priestoroch Dodávateľa a druhá fáza je osadenie Diela na pozemku určenom
    Klientom v ZOD. Klient zodpovedá za to, že Dielo bude osadené na ním
    vlastnenom, prípadne prenajatom pozemku.
    7.2. Náklady vzniknuté v súvislosti s prípadnou právnou nevyjasnenosťou práva k
    pozemku na ktorom má byť Dielo osadené znáša v plnej výške Klient. Do
    nákladov spadá najmä: a) dokončenie montáže objednaného Diela u Dodávateľa,
    a) uskladnenie Diela u Dodávateľa v prípade, že nie je možné Dielo osadiť na
    dohodnutom pozemku z rôznych príčin vzniknutých priamo alebo nepriamo na
    strane Klienta, Takáto situácia zakladá právo Dodávateľa odstúpiť od ZOD. Klient
    je povinný uhradiť Dodávateľovi všetky vzniknuté náklady a zaplatiť pokutu vo
    výške 15% zo sumy nákladov, ktoré vznikli Dodávateľovi do doby právoplatného
    odstúpenia od ZOD.
    7.3. Dodávateľ sa zaväzuje: a) začať s vyhotovovaním po obdržaní finančných
    prostriedkov v primeranej lehote, a) dokončiť Dielo najneskôr do 3 mesiacov.
    7.4. Dodávateľ môže prerušiť plnenie zmluvy – vykonávanie stavebných prác len,
    ak: a) Klient ani po výzve neposkytne včas Dodávateľovi spolupôsobenie potrebné
    pre zhotovenie Diela, a to do doby splnenia omeškaných povinností Klienta za
    podmienky, že písomná výzva na spolupôsobenie bude dôvodná a primerane
    vopred oznámená, a) bude Klient v omeškaní s platením ceny Diela o viac ako 10
    kalendárnych dní, a to do doby úhrady omeškaných platieb.
    7.5. Prerušením plnenia podľa predchádzajúceho bodu 7.4. je vylúčené omeškanie
    Dodávateľa a náklady prerušenia výstavby uhrádza Klient. Prerušením montáže
    Diela alebo jeho osádzania na pozemku Klienta nie je dotknuté právo na
    odstúpenie od zmluvy.
    7.6. Montáž Diela sa vykonáva v priestoroch Dodávateľa na základe parametrov a
    podmienok dohodnutých v Objednávke. Zmeny parametrov Diela a podmienok
    montáže sú možné iba do doby začatia realizácie montáže. V prípade, ak Klient po
    začatí montáže trvá na zmene v Objednávke a táto zásadným spôsobom zmení
    rozmery Diela je Klient povinný uhradiť všetky náklady spojené najmä s: a)
    obstaraním materiálu, vykresovej dokumentácie a iných úkonov a) výkonom
    montážnych prác vykonaných do doby požadovanie zmeny b) zakonzervovaním
    už čiastočne vykonaného Diela a jeho uložením v priestoroch Dodávateľa. Do
    doby uhradenia takto vzniknutých nákladov nebude Dodávateľ pokračovať v
    realizácii za zmenených podmienok ani v prípade, ak by bol podpísaný a účinný
    dodatok k ZOD podľa bodu 7.7. týchto VOP.
    7.7. Pokiaľ dôjde v dobe realizácie Diela k takým zmenám projektového riešenia z
    podnetu Klienta, ktoré si vyžadujú zásadné zväčšenie, alebo zmenšenie
    dohodnutého rozsahu prác oproti pôvodnému projektu, dohodnú zmluvné strany
    písomným dodatkom k zmluve úpravu zmluvných podmienok, napr. ceny Diela.
    Tento bod sa týka aj prípadu popísaného v bode 7.6. týchto VOP.
    7.8. Subdodávateľ
    7.8.1. V prípade, ak Dodávateľ použije na vykonanie Diela alebo jeho časti na
    vlastné náklady Subdodávateľa zodpovedá za ním vykonané práce, dodané
    produkty a pod. produkty, akoby Dielo vykonal sám a každé porušenie povinnosti
    pri vykonávaní Diela zo strany Subdodávateľa zaväzuje Dodávateľa tak, akoby
    povinnosť porušil sám. Dodávateľ je zodpovedný za oboznámenie Subdodávateľa
    s týmito VOP a z nich vyplývajúcimi právami a povinnosťami, ktoré môžu mať
    vplyv na splnenie záväzkov.
    7.8.2. Dodávateľ zodpovedá, že Subdodávateľ je odborne spôsobilý riadne
    zhotoviť Dielo za podmienok uvedených v týchto VOP a objednávke, za
    dodržanie platných právnych predpisov.
    7.9. Dodávateľ vykoná Dielo v rozsahu a kvalite dohodnutom v zmluve a v súlade
    s jej ustanoveniami a dokumentáciou prevzatou, resp. vyhotovenou za účelom
    vykonania Diela. Dodávateľ v plnom rozsahu zodpovedá za požiarnu ochranu
    Diela a bezpečnosť pri práci a bezpečnosť technických zariadení pri realizácii
    stavebných prác v súlade s ustanoveniami vyhlášky SUBP a SBÚ č. 374/1990 Z.z.
    v platnom znení.
    7.10.Pri vykonávaní Diela sa Dodávateľ zaväzuje dodržiavať pokyny Klienta.
    Dodávateľ vykoná Dielo v kvalite zodpovedajúcej účelu zmluvy, právnym
    predpisom, záväzným technickým normám a v súlade s dokumentáciou
    predloženou Klientom.
    7.11. Dodávateľ použije pre Dielo len výrobky, ktoré majú také vlastnosti, aby
    počas predpokladanej existencie stavby bola pri bežnej údržbe zaručená
    požadovaná mechanická pevnosť a stabilita, požiarna bezpečnosť, hygienické
    požiadavky, ochrana zdravia a životného prostredia.
    7.12. Klient sa zaväzuje v rámci poskytovania dohodnutej súčinnosti, že zabezpečí
    pre pripravenosť miesta dodania v tomto rozsahu: a) umožnenie prístupu
    zamestnancov Dodávateľa a jeho Subdodávateľov na miesto dodania, pričom tento
    súhlas platí do uhradenia všetkých záväzkov Klienta voči Dodávateľovi, rovnako
    tak počas trvanie reklamačného konania, a) vyčlení vyhradený priestor pre
    zariadenie miesta dodania a umiestnenie montážnych prostriedkov, prípadne
    skládky materiálu na pozemkoch Klienta počas realizácie Diela, b) prístup k
    všetkým potrebným energiám.
    7.13. Dodávateľ nezodpovedá za vady Diela, alebo za prípadné škody, ktoré
    vzniknú dodržaním pokynov Klienta, ak bol zhotoviteľom o možnosti vzniku vád
    alebo škôd preukázateľne poučený, ale napriek tomu na nich trval.
    7.14. Dodávateľ zabezpečí k odovzdaniu a kolaudácii Diela zakreslenie a
    zaznamenanie zmien oproti pôvodnej projektovej dokumentácii do projektovej
    dokumentácie záručné listy a návody k obsluhe zariadení vrátane návodov k ich
    údržbe.
  8. Cena Diela
    8.1. Cena za zhotovenie Diela je dohodnutá zmluvnými stranami v zmysle zákona
    č. 18/1996 Z. z. o cenách, ako pevná cena, vrátane DPH účinnej v čase
    uskutočnenia zdaniteľného plnenia a platí počas celej realizácie predmetu ZOD.
    Cena Diela je dohodou zmluvných strán stanovená ako pevná, maximálna a
    nemenná (mimo práce realizované navyše)
    8.2.V zmluvnej cene Diela sú zahrnuté podľa cenovej ponuky cena mobilného
    domu, terasa a montáž
    8.3.Náklady na prepravu, vykládku a nakládku sa vypočítavajú individuálne podľa
    cenových ponúk poskytovateľov služieb + 15% z ceny.
  9. Platobné podmienky
    9.1. Klient sa zaväzuje zaplatiť Dodávateľovi dohodnutú cenu Diela podľa
    finančného plánu. Klient je povinný pri podpise zmluvy uhradiť 40% ceny Diela, po dokončení hrubej stavby 40%ceny Diela a a 20% ceny Diela pri dovoze na miesto dodania.
    9.2. Splatnosť faktúry bude uvedená na faktúre.
    9.3. Podkladom pre konečnú faktúru je zápis o odovzdaní a prevzatí Diela,
    9.5. Dodávateľ vystaví konečnú faktúru až po vyprataní stavby.
    9.6 Dielo je majetkom Dodávateľa do okamihu uhradenia 100% dlžnej sumy
    vrátane súm fakturovaných mimo cenovú ponuku (preprava, práce navyše,
    klientská zmena a iné.)
  10. Stornovanie Objednávky a odstúpenie od ZOD
    10.1 Klient môže stornovať Objednávku do doby podpísania ZOD.
    10.2. Klient má právo odstúpiť od ZOD podľa príslušných ustanovení
    Občianskeho zákonníka a Obchodného zákonníka.
    10.3. V prípade, ak Klient odstúpi od ZOD v ktorejkoľvek fáze realizácie Diela je
    povinný vyrovnať záväzky popísané čl. 6, bod 6.9., článku 7, body 7.2., 7.6., 7.7.
    týchto VOP
  11. Záruky a reklamácie
    11.1. Dodávateľ poskytuje na Dielo záručnú dobu 48 mesiacov odo dňa
    odovzdania a prevzatia Diela podľa článku 6., bodu 6.8. týchto VOP a odstránenia
    všetkých vád a nedorobkov, na odstránení ktorých sa zmluvné strany pri
    odovzdaní a prevzatí Diela dohodli.
    11.2. Záruka na Dielo sa vzťahuje za predpokladu že všetky inštalácie alebo
    montované prvky resp. každá oddeliteľná alebo iným spôsobom montovaná časť
    bola namontovaná Dodávateľom alebo poverenou osobou Dodávateľa. V prípade
    zistenia zásahu alebo montážou inej osoby ako osoby Dodávateľa alebo poverenej
    osoby, záruka na celé dielo prestane mať účinnosť. Záruka sa nevzťahuje na bežné
    opotrebenie tovaru, (alebo jeho častí) spôsobené používaním. Reklamácia sa
    nevzťahuje na zásahy do projektovej dokumentácie a realizácie vyvolané úpravou
    legislatívy po termíne odovzdania Diela.
    11.3. Vadou sa rozumie odchýlka v kvalite Diela,
    11.4. Dodávateľ znáša zodpovednosť za akosť dodávok, prác a výrobkov
    Subdodávateľov tak, ako keby ich dodal sám.
    11.5. Oznámenie vád (reklamácia) musí byť vykonané písomne podpísané
    Klientom alebo na to oprávnenou osobou Klienta a doručené písomnou formou na
    adresu sídla spoločnosti Dodávateľa. Dodávateľ si vyhradzuje právo 30 dní od
    doručenia písomnej výzvy pre preštudovanie a odpoveď.
    11.6. Oznámenie obsahuje najmä označenie vady, miesta kde sa vada nachádza a
    jej stručný popis: zjavné vady, t.j. vady, ktoré Klient zistil, resp. mohol zistiť pri 
    odbornej prehliadke pri odovzdaní a prevzatí Diela podľa bodu 9.10, alebo tesne
    po nej. Tieto vady musia byť reklamované počas prehliadky alebo v primeranej
    lehote po nej do 14 kalendárnych dní. skryté vady, t.j. vady, ktoré Klient 
    nemohol zistiť pri prevzatí Diela alebo tesne po ňom a vyskytnú sa v záručnej
    dobe 20 kalendárnych dní. 11.6. Po reklamácii u Dodávateľa je tento povinný na
    reklamáciu reagovať do 30 pracovných dní od doručenia písomnej reklamácie, v
    prípade nutnosti odborného posúdenia najneskôr do 60-tich dní odo dňa uplatnenia
    a obdržania reklamácie a dohodnúť s Klientom a podľa okolností aj s
    projektantom spôsob a primeranú lehotu odstránenia vady. O výsledku reklamácie
    bude Kient vyrozumený písomne doporučeným listom.
    11.7. Havarijné stavy je Dodávateľ povinný odstrániť bezodkladne po ich
    nahlásení Klientom do 5 dní.
  12. Autorské práva –
    Licencia Bez písomného súhlasu BÖRGE s. r. o. nie je Klient oprávnený použiť
    vizualizáciu modulárneho domu, prípadne inej modulárnej stavby na propagačné
    účely. V prípade, že od firmy tento súhlas obdrží, pri použití vyobrazenia
    modulárnych rodinných domov na propagáciu, je Klient povinný uvádzať
    vyobrazenie spoločne s logom BÖRGE s. r. o., názvom v tvare BÖRGE Klient je
    oprávnený použiť výrobnú projektovú dokumentáciu výlučne k vybaveniu
    povolení potrebných k výstavbe jedného mobilného domu na mieste určenom v
    objednávke. V prípade porušenia tohto oprávnenia je BÖRGE s. r. o. oprávnený
    požadovať zmluvnú pokutu vo výške 10 000€ v danom čase a období a to za
    každý jednotlivý prípad porušenia. Zmluvná pokuta je splatná do troch dní odo
    dňa jej vyúčtovania.
  13. Ochrana osobných údajov
    13.1. Úplná Informácia spoločnosti BÖRGE s.r.o. a borge.sk prevádzkovateľa,
    ktorý spracúva Vaše osobné údaje je prístupná na webovom sídle www.borge.sk
    Vyhlasujeme, že všetky naše systémy sú chránené proti zneužitiu osobných údajov
    a všetky osobné údaje sú považované za prísne dôverné a zaobchádza sa s nimi
    vždy v súlade so Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.
    apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom
    pohybe takýchto údajov, ktorým sa uplatňuje smernica 95/46/ES (GDPR).
    13.2. Za účelom predzmluvných a zmluvných vzťahov spracúvame najmä
    nasledovné kategórie osobných údajov: a) meno a priezvisko, presná adresa (resp.
    adresa, ktorá ma byť uvedená na faktúre), a) Vaša e-mailová adresa (slúži na
    komunikáciu s Vami), b) telefónne číslo , c) katastrálne územie a parcelné číslo
    pozemku Klienta d) ak spolupracujeme s Vami ako so Subdodávateľom
    spracúvame naviac: obchodný názov, IČO a IČ DPH (pre vystavenie faktúry a
    správne zaúčtovanie)
    13.3. Tieto údaje sú uchovávané v chránenej databáze na našom serveri. Tieto
    údaje sú taktiež nutné pre náš účtovný a fakturačný systém. Vždy, keď máte pri
    návšteve našej webovej stránky možnosť zadať osobné údaje, prosíme Vás, aby
    ste si sami pre seba stanovili, ktoré údaje nám chcete poskytnúť. Políčka, ktoré sú
    označené ako povinné, je potrebné vyplniť, aby mohla byť komunikácia s Vami,
    prípadne iná požiadavka spracovaná. Pre zaistenie zákazníckej podpory
    využívame údaje o Vašom mene a e-mail, ktoré vypĺňate pri objednávke. Vaše
    údaje ďalej v súlade s platnými právnymi predpismi týkajúcimi sa ochrany
    osobných údajov využívame na účely informovania o službách pre Klientov. Vaše
    osobné údaje nezverejňujeme, nesprístupňujeme, neposkytujeme žiadnym iným
    subjektom, s výnimkou spoločností, s ktorými je spolupráca nevyhnutná.
    13.4. V prípade, keď je so spracovaním osobných údajov vyžadovaný Váš súhlas,
    odovzdávame ich spracovateľom iba v prípade, že ste súhlas udelili.
    Spracovateľom odovzdávame iba tie údaje, ktoré nevyhnutne potrebujú na
    zabezpečenie svojich služieb.
  14. Záverečné ustanovenia VOP
    14.1. Akékoľvek zmeny týchto VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia
    na internetovej stránke www.borge.sk
    14.2. V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane
    neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je dotknutá platnosť,
    účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP, pokiaľ to
    nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takéhoto
    ustanovenia. Strany sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že
    niektoré z ustanovení kúpnej zmluvy alebo týchto VOP je neplatné, neúčinné a
    /alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie novým platným
    ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného
    ustanovenia.
    Platné od 15.10.2022